Gezonde eiersalade

Het is bijna Pasen en bij Pasen horen natuurlijk eieren. Naast al die heerlijke chocolade eitjes is een gezonde, maar lekkere snack zeer welkom. Ik maakte een gezonde eiersalade op basis van magere kwark. Op schijfjes van komkommer een ideale en gezonde versnapering. Makkelijker kan bijna niet.
Eieren zijn super gezond. Een ei bevat ongeveer 75 kcal. Ze bevatten alle essentiële aminozuren. Dit betekent aminozuren die het lichaam zelf niet kan aanmaken, maar wel nodig heeft om eiwitten aan te maken die er weer voor zorgen dat je lichaam optimaal functioneert. Ook bevatten eieren o.a. ijzer, foliumzuur en vitamine B2, B12, E en D.

Ingrediënten:

 –  6 (biologische) eieren*

–  4 eetlepels magere kwark

–  kerrie

–  zout

–  peper

–  paprikapoeder

–  knoflook (poeder of vers)

–  peterselie

–  bieslook

–  komkommer

 

Pel de gekookte eieren en doe ze in een schaal. Voeg de kwark toe en maak op smaak met zout, peper en de rest van de ingrediënten (behalve de komkommer). Prak het geheel met een vork tot de dikte die jij lekker vindt. Zelf vind ik het erg lekker als er nog echt stukken ei in zitten. Snijd de komkommer in plakjes en besmeer met je zelfgemaakte eiersalade. Garneer eventueel nog met wat bieslook.

 

Enjoy!

 * Zelf kies ik altijd voor biologische eieren. Als de code op het ei begint met een 0 is het ei het meest diervriendelijk en biologisch. Meer informatie over eieren vind je op: www.wakkerdier.nl/vegetarisch-koken/eieren

 

 

Meer gezonde recepten en informatie over gezond afvallen zie je hier. 

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.