Bloemkool couscous

Dit is een super makkelijk recept als je weinig tijd hebt om te koken, maar toch een lekkere en gezonde maaltijd op tafel wilt zetten.

Bloemkool is een heel gezonde groente bomvol mineralen, antioxidanten en vitamines zoals vitamine C, -B en –K. Slechts 125 gram bloemkool is al genoeg om de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C binnen te krijgen. Ook zit deze groente bomvol vezels en is zeer bevorderlijk voor de spijsvertering. De antioxidanten zorgen er o.a. voor dat de vrije radicalen die cel- en DNA-schade veroorzaken in het lichaam vernietigd worden. Daarbij is bloemkool een zeer caloriearme groente (22 kcal. per 100 gram). Daar kun je lekker veel van eten dus!

Ingrediënten:                                  
 (4 pers.)

– olijfolie of kokosolie
– 1 ui (fijngesneden)
– 400 gram doperwten
– 400 gram wortelen (mag uit pot)
– 1 ei
– 1 bloemkool
– 4 eetlepels sojasaus (zonder suiker)
– peper

Snijd de bloemkool in roosjes, doe deze in de foodprocessor en mix kort totdat er een fijne korrel ontstaat. Fruit de ui in een klein beetje olie tot deze glazig wordt. Voeg dan de erwten en de wortelen toe en bak even mee. Duw de groenten in de pan naar 1 kant en voeg het ei toe aan de schone kant van de pan. Blijf het ei roeren tot er stukjes ontstaan en roer die door de groenten. Voeg dan de bloemkool toe en bak even mee. Maak op smaak met wat peper en sojasaus.

Tip: Je kunt dit gerecht ook prima koud eten als lunch of door een salade heen doen. 

Enjoy!

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.